torsdag 19 juli 2007

popstjärneliv

Har den senaste timmen suttit och läst folk i 30-årsålderns bloggar.

Jag tycker inte alls de verkar patetiska. De lever något slags rockstjärneliv. Och de är väldigt inavlade. De umgås med varandra den svenska rock-och-pop-eliten. Nöjesjournalister, artister, DJ´s, klubbarrangörer, skådisar, programledare hänger med varandra.

Och jag tycker det verkar döhärligt att vara både bakistrött och onykter varje dag samt att blogga från kontorsjobbet. Jag som alltid tyckt, likt farmor, att man ska jobba med kroppen på arbetet börjar nu tänka om.

Jag vill också sitta och äta 7eleven-käk, lyssna på lastFM och planera för härliga utekvällar på kontoret och så vill jag hänga backstage med Henric de La Cour, Lars Skoglund och Josephine Forsman i sommarnatten.

Sitter hemma och är bitter över min svullna vänsterfot och brist på kärlek till mig själv.

Inga kommentarer: