onsdag 18 juli 2007

aktuell rapport

En veckas rapport..

Det regnade nästan hela torsdagskvällen i Västervik. Både framförandena av Stefan Sundström ihop med Nina Ramsby och Martin Hederos samt Dan Viktor var bra. Om än inte fantastiska! Träffade ett gäng killar från Karlskrona som jag tycket det fanns något bekant med. De kände igen mig också. Men vi vet inte varför.
Kvällen var dock mycket präglad av den plötsliga död som drabbat en i "Vis-gänget". Kanske himlen grät för hans skull?

Mammas tomatplanta (som jag drivit upp) växer bokstavligen så det knakar i Grebo.

Lite sol var det. Speciellt på måndagen.

Det SKA vara gräs i mitten på grusvägar!

Snoken låg och solade när jag var ute med båten. På samma plats fann vi även iglar, kopparorm och kor med kalvar. På kvällen fick Micke in en skata i torpet som jag med mycket möda och stort besvär fick ut med hjälp av en planka och lugn röst.

Igår var vi ute och spankulerade på södra och östra Söder. Det var trevligt!

Blev biten av en blinding i måndags. Min yttersta malleol (fotknöl) på vänster ben har svullnat upp.

Annat som jag gjort är: spelat spel på mobilen, lekt med Hilma, ätit lunch på Sjökrogen i Loftahammar, badat i Erlången, grillat quornfilé, staplat ved, ätit på "Äkta Pakistan", druckit Whisky, plockat blåbär och ätit upp dem, saknat Johan, väckt Pelle vid 11, plockat blommor, promenerat, ätit lunch på Vintervikens trädgårdscafé, bestigit berget vid Fåfängan, löst korsord, fikat, fotograferat blommor och andra växter, kollat på hus i Gamla Enskede och Mälarhöjden, druckit vin, hälsat på ett stort antal hundar och katter, begärt "hygienartiklar" på hotell Clarion, besökt Ronnys segelbåt samt haft ett jäkla sjå med att inte tappa bikinibyxorna och bikinibehån vid dykning/solning/hopp/ombyte/tvättning etc.

Inga kommentarer: