måndag 9 juli 2007

i hate disco

I morse kokade jag kikärtor och kidneybönor som hade legat i blöt över natten.

När jag diskade grytan som kidneybönorna hade kokat i kom jag att tänka på dendär gången jag blev nerspydd i en kö till ett "Cupolendisco" i sjuan. (Kidneybönornas vatten kokade över eftersom jag satt i telefonkö till dn och skulle anmäla att dagens dn inte kommit, (tack sommarvikarier!). För er som inte vet blir kidneybönornas vatten och skum lite vinrött vid kokning. Grytans utsidor var därför delvis täckta av vinrött intorkat skum.)


Killen som spydde ner min marinblå anorak var aspackad och han hade inte ätit någonting på hela dagen. Bara druckit, vad jag förmodar var, billigt rödvin. Hans Första Fylla med andra ord.

I discokön kräktes han på mig. Eftersom min överkropp var täckt av rödvinskräks gick jag fram till dörrvakterna och bad om att få gå in och tvätta mig. Varav de maktsökande säger till mig att ställa mig i kön. Tillslut lyckas jag övertala en av väktarna och får gå in (men jag var tvungen att betala trots spya på händerna!). Varför hjälpte inte mina (så kallade) kompisar mig? Varför fick jag inte gå in direkt, jag hade bevisligen inte druckit någon alkohol.

Behöver jag berätta att kvällen var förstörd?

Jag hade länge svårt att se/lukta rödvin. Och jag har fortfarande svårt för dörrvakter.

Inga kommentarer: