torsdag 22 oktober 2009

Hyllningsvisa till lesbiskt sex

Grattis alla HBT-personer med partners som vill gifta sig i Svenska kyrkan!

I dag har det på kyrkomötet nämligen beslutats att personer av samma kön också får viga sig i Guds hus. Vill man gifta sig med den man är kär i och vill göra det i kyrkan inför Gud ska det väl inte ha någon betydelse om de två människorna som bekänner sin kärlek till varandra och välsignas av Gud båda har fitta eller båda har kuk?

Elin skriver om det här.

Jag kanske inte förstår hur viktig denna fråga är. Jag förstår inte vitsen med att att gifta sig alls. Och Gud och jag vandrar inte tillsammans. Men allas rätt till kärlek och vigsel oavsett genus välkomnar jag givetvis. Se nu till att gifta er vänner, och bjud mig gärna. Jag kan underhålla på alla möjliga sätt!

13 kommentarer:

Maja sa...

Heja!! Äntligen..

Mike sa...

Håller med dig!

Ja det kan ju va så att en man älskar en sten mest av allt på jorden och vill gifta sig med den då borde han/hon ju få göra det i kyrkan med.
Ja det måste finnas många saker man älskar och många olika böjelser så alla måste få chansen att kunna gifta sig i kyrkan, eller gäller det bara hetro och HBT personer?!

Jag kanske började mitt inlägg på en barnslig nivå, men tänker man efter så finns det ju många fler sexualiteter än Hetro & HBT eller hur, men ska dom också ha samma rättigheter eller gäller det bara oss "vanliga"?
Jag kan för övrigt inte förstå varför man vill gifta sig i kyrkan då den alltid har fördömt allt utom hetro-äktenskap, det vore som att judarna skulle vilja bli vakter i Auschwitz under andra världskriget bara för att det är en rättighet att alla ska få bli det.

Maja sa...

Om det vore så att en judes högsta dröm var att bli vakt i Auschwitz och att det plötsligt blev tillåtet så skulle ju det kännas som en seger för juden efter som att hon/han antagligen hade kämpat för att det skulle bli möjligt.
Förstår du inte det?
Det är ju så man får tänka.

Att dra en liknelse till en sten känns ju fjantigt. Ett äktenskap kan inte fullbordas om inte båda svarar ja. En sten (eller andra saker) kan inte prata, vad jag vet. Det som kan diskuteras i så fall är ju månggifte.
Och ja, varför inte...?

Tobi sa...

Tyckte Mike hade väldigt bra synpunkter. Varför ska toleransen bara gälla åt ena hållet? Kan inte heterona få ha sin kyrka ifred? Varför envisas HBT:are med att tränga sig på där de inte är välkomna? Bygg egna kyrkor istället. Man behöver väl inte Guds välsignelse för att leva ihop, och vill man nu ändå ha det behöver man inte ändra människans lagar för att få den.
För övrigt är jag pedo och vill också gifta mig i kyrkan.

Mart sa...

Tobi: nu är du bara barnslig, förstår att du gillar barn. Eftersom de har ungefär samma logiska förmåga som du.

Att vara pedofil är olagligt. Därför kan du inte gifta dig med småbrudar i kyrkan, dock är det fortfarande lagligt att ta med småbrudar som "dejt" till kyrkbröllop och bröllopsfester.

Tobi sa...

Fel! Pedofili är inte olagligt. Däremot är sex med minderårig olagligt (utom i undantagsfall). Du gör samma fel som många andra och blandar ihop läggning med handling. För övrigt är homosexualla handlingar olagliga i många länder och barnäktenskap tillåtet i vissa(inte sällan i samma länder). Lagar kan ändras, det är ju den nya lag du hyllar ett tydligt bevis på. Fast som jag redan påpekat verkar det som att toleransen tydligen bara ska vara ensidig...
Och ska man vara riktigt noga är äktenskap med barn (under 18) tillåtet även i Sverige i vissa fall.

Maja sa...

Jag hoppas att du inte menar det där, Tobi. Det är så jävla dumt att yttra en sån sak för att provocera. Fattar du inte att du sårar folk, det blir inte ens någon diskussion av det. Bara dumt, dumt, dumt!!

Kyrkan är öppen för alla, och det är väl bra! Eller?

(och nu förstår jag att det kommer komma påståenden som att alla inte alls är välkomna i kyrkan, och om andra religioner. Men det håller inte det heller)

Är du ens medlem i svenska kyrkan?

Mart sa...

Men Tobi eftersom du utövat pedofili (t ex att sätta på unga thailändska flickor [och pojkar?] på dina Asienresor) är det ju olagligt och dessutom straffbart.
Nu förstår jag varför du är singel. Håll er (och framförallt era barn!) från snuskgubben!

Tobi om du vill att kyrkan även ska viga män och barn, män och djur, män och flera kvinnor önskar jag dig lycka till med att kämpa för det.

Tobi sa...

Det här känns verkligen lönlöst...men några saker:
1. Ja, jag är döpt,konfirmerad och medlem i Svenska kyrkan. Varför känns det som att det är dom som inte är med som skriker högst om homovigslar?
2. Det finns inget olagligt med att vara pedofil, tankar är inte olagliga. Du måste specificera brottet, sexuellt utnyttjande, våldtäkt av barn etc.
3. Lägg av med falska anklagelser. Jag har aldrig haft sex med minderåriga vare sig i Thailand eller nån annanstans.
4. Jag har aldrig sagt att man ska viga män och djur. Och varför hakar du upp dig på män? Det finns även kvinnor som har sex med barn, djur osv.
5. Ni blir upprörda av tanken på att vuxna och barn gifter sig, varför har ni ingen förståelse för att homoäktenskapmotståndarna känner exakt likadant?

Mart sa...

Konstigt att jag hört dig prata om småtjejerna i Asien då... Det är utnyttjande av minderåriga. Eller är du mytoman?

Grattis till att ha kommit ut som pedofil!

Lycka till med ditt nya liv. Vad gör du förresten när barnet blivit över 15 år? Dumpas för en ny treåring?

Maja sa...

Tobi: Jag blir inte upprörd över din pedofili.
Jag blir upprörd över att du inte kan unna homosexuella att vigas i kyrkan!

Anonym sa...

Tobi; Hur kan du veta att du är pedofil om du inte handlat som en? (DVS tittat på barnporr, våldtagit ett barn osv).

Evil - Jerry sa...

jag håller med Tobi. Bögarna ska böga men inte i kyrkan. De kan väl hålla till i brandstationen eller parkeringsfickan i rydskogen