söndag 4 oktober 2009

Wik

I fredags tog jag apostlahästarna, t-bana, SJ-tåg och landsortsbuss för att komma ut på landet, till Henrik och Wiks folkhögskola. På fredagskvällen var det först visning runt skolan och sedan konstfestmiddag och snack i elevhemmet Sparres allrum.

På lördagen tog H och jag en promenad genom kohagar och ekbackar i höstsol före jag stod krokimodell i två timmar. Det jobbiga med krokimodellandet var inte som jag trodde, det statiska och att kunna hålla positioner eller att stå naken framför ett helt gäng okända konstnärer som ser varje skavank på min kropp, nä då, det värsta var att jag blev kall och frusen, trots värmefläktar.

På eftermiddagen kom regnet och blåsten och jag fick skjuts med H och hans vän konsteleven Jenny till Uppsala där jag tog SJ-tåg till Stockholms central och därifrån t-banan hem till en varm lägenhet och två kärlekstörstande sambos.

Inga kommentarer: