lördag 26 september 2009

Tidningsanka

De senaste veckorna har mediadebatten mest handlat om en viss mrs Anka. Det enda jag har att säga i den debatten är att fru Anka ser hemskt mycket äldre ut än sina 38 år på jorden.

(Bild härifrån)

Har hon verkligen inte räknat fel, är hon verkligen inte 58? Det verkar fruktansvärt hårt att vara lyxhemmafru, sådär sliten och gammal vill inte jag se ut om åtta år. Hemmafru kanske är ett dåligt val av yrke?

Nåja, en annan person som verkligen borde försvinna ur media är Ann Söderlund. Hon är verkligen osympatisk och otevemässig. Skriva kan hon inte heller. Är hon gift med någon mäktig mediaman?
Henne skulle jag vilja sätta i en en-och-en-halva i en socialbidragsmaxad förort där en majoritet av invånarna är nysvenskar. Där kunde hon bo och försöka leva på socialbidrag och tvingas köa på arbetsförmedlingen eller slitarbeta sena kvällar och tidiga morgnar som till exempel undersköterska. Och hennes fiiiiina hippa söderbarn skulle gå på förskola i en förort knut om knut och hennes bil skulle tas i från henne. Och hon skulle knappt ha råd att åka kollektivt. Hon skulle få en vecka som straff för att hon i veckans DN På stans hej konsument svarar på frågan vilken hennes favoritförort är: "jag förstår mig inte på förorter" samt att hon inte återvinner. Hon skulle inte klara en timme i skiten ens.

Och jag, jag skulle inte vilja följa den realitysåpan.

Inga kommentarer: