torsdag 3 september 2009

Semester 2009 - del 5; Grebo

Min högra fot, min själ och min övriga kropp tillbringade ett par lugna dagar i Grebo.

Nakenbad i solnedgång i Erlången en kväll.

Märta och Hilma samt min syster var på besök en dag. Vi badade. Alla tyckte det var kallt i vattnet utom Märta.

Den dagen slog jag huvudet i en dörrpost. Så jag ramlade bakåt. Jag blev illamående och fick huvudvärk som satt i i två dygn. Lätt commotio? Första natten fick jag sitta och sova samt att jag väcktes varannan timme för att kontrollera att jag fortfarande kunde fästa blicken, röra på kroppen och prata. Sjuksköterskan på sjukvårdsrådgivningen var ordentligt kompetent!

En annan kväll satt Henrik och jag och pratade vid Grebo beach.
Vi badade också. Trots att jag hade glömt min bikini.

En gröngölingsunge var inte den enda fågel jag skådade.
En morgon hördes ett jäkla liv från syrénbuskarna, strax därefter flög en skata ut. Någon minut senare trippar en hökunge ut från busken bara två meter från Märta och mig.

Den fjärde augusti bjöd jag Märta, Hilma, Maja och mamma på fika vid Björknäs sommarbod i utkanten av Grebo. (Pappa dök upp efter jobbet och fick en kopp han också!)

Katten Stina bor där vet ni väl!?


Sedan hade vi tjejkväll med god mat, chips, läsk/vin, vindruvor, nötter och glatt humör. Mamma och Maja gillade rosévinet.


Hilma var i sitt esse!

Och solen gick ner över ängsmark. Över skog och sjö.
Dagen efter reste jag söderut. Hem till Malmö.

Inga kommentarer: