måndag 7 september 2009

Semester 2009 - del 7; Way Out West

Fjortonde augusti satte jag mig på ett försenat tåg till Göteborg.
I Göteborg kan man fortfarande dra i snöret när man ska plinga på spårvagnarna.
Det kändes som att åka muséetur ungefär.

Maja blev jätteavundsjuk när jag skickade denna klassiska festivalutsikt!

Markus Krunegård och de andra i Laakso levererade (som vanligt)!
Matilda blev mäkta imponerad.
Jari kan ju dethär med distade gitarrer och Lars bakom trummorna är inte bara så läcker - han kan trumma också!

Efter mörkrets ankomst lirade Glasvegas (eller som Götlaborgarna sa: glllos-vegas).
Jäklar vilken prydlig ljudmatta.
Vi såg fantastiska Band of Horses i strålande solsken från öl-området samt Arctic Monkeys
också!

Dagen efter var vädret mer göteborgskt. Regn.
Klockan 12 sms:ade Elin och Aje eftersom de behövde hjälp med att dricka upp öl.
Matilda och jag ställde upp utan att klaga!

Sedan hängde jag i Linnétältet (enda scenen under tak!). Först lirade [Ingenting].

Sedan spelade gubben Ljungström (Olle).
Han är trots alkoholförstörd kropp fortfarande så grym!

Love Antell i Florence Valentin körde sin vänster-propaganda. Han gör det med stil och kurage! Bandet blir bättre och bättre live! Nu lät det riktigt tight!

Matilda som glott på band utanför tältet hade dyngsura skor. Vi hann dock med lite Amadou & Mariam innan vi satte oss med microlasagne och folköl i lägenheten vi lånat över helgen. Vi snackade och lyssnade på Bandit Rock.

På tisdagen blev Matilda diagnosticerad med Nya influensan (Grissjukan). Jag blev inte sjuk!

4 kommentarer:

Bullseye sa...

Vad är det för skillnad på den förste och andra bilden!?

Maja sa...

Inga bilder från S.N? Vilken besvikelse.

AK sa...

AVIS AVIS AVIS!! Men unnar unnar unnar dig ändå! :-)

Bullseye sa...

Blanda inte in Maja i detta!