lördag 25 oktober 2008

Paper Tigers

J är ute och cyklar. Jag sitter ensam med min tidning. Och mina böcker.
Men, OJ (!) så mycket intressant jag läste i Dagens Nyheters Kulturdel.

Först veckans boklista. Alltid lika intressant. Jag är svag för listor.

Efter det en lååång "recensions-kritik" om de gubbar som utgivit självbiografier i höst skriven av Ingrid Elam.

På sidan åtta och nio läser jag om Françoise Sagan; författaren som debuterade nitton år ung med romanen "Bonjour Tristesse" år 1954. Sagan är aktuell igen, i och med filmen "Bonjour Sagan" som går på bio just nu.

Efter det läser jag en lång intervju med Malmöbaserade författaren Marjaneh Bakhtiari som är aktuell med nya romanen "Kan du säga schibbolet?".

På sidan 13 berättas det att tidskriften Vi får en "lillasyster" i Vi läser vars första nummer finns att köpa på tisdag.

Ett par sidor senare läses en lång intervju med allas vår favorit-Love (Antell) och hans band Florence Valentin. Bandet repar (i Midsommarkransen) för fullt för en ny platta.
Läs artikeln här.

På bilden spelar Love gitarr i Perssons Pack på festivalen Sköna Gröna Grebo i augusti 2008.

På sidan 50 ser jag en stor bild på Adam Alsing och då är det rätt trevligt att stänga tidningen och gå och laga lunch.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar