måndag 20 oktober 2008

Symtom

Stannade hemma från arbetet i torsdags och fredags för att jag kände mig helt slut.

På lördagsmorgonen mådde jag illa och hade ont i övre delen av buken. Jag trodde jag hade fått gastrit, vilket jag brukar få när både kroppen och själen går in i en stress-symbios. Tog Omeprazol och Novalucid.
På förmiddagen kändes det bättre.

Några timmar senare kom magvärken tillbaka, dock lokaliserad till bukens högra nedre kvadrant. I bland kom det ganska kraftiga värkimpulser, men ofta var det "bara" molvärk.
Jag kom ironiskt nog på att symtomen nästan helt motsvarar de som vid appendicit.

På natten mot söndagen sov jag få timmar eftersom värken höll mig vaken.
På morgonen fortsatte värkfrekvensen att komma i impulser. Det kändes dock bättre när jag rörde mig. Att sitta i hopkrupen gick inte. Jag var subfebril och tog Paracetamol, vilket även tog bort febern och även mycket av smärtan.
På tåget hem mådde jag både illa och hade ont.

Kunde dock sova bra i natt och har nu bara ont vid palpation över McBurneys punkt.
Tror därför inte jag ringer vårdcentralen. Så himla ont gör det inte heller.

Inga kommentarer: