fredag 17 oktober 2008

Kärlekens tunga

På måndag 20/10 tillkännages årets Augustpris-nominerade. Läs mer på officiella hemsidan.

Jag sitter hemma och lyssnar på makabert bra-iga Glasvegas. Har du inte köpt Glasgow-bandets självbetitlade album än, är det sannerligen dags nu! Den skottska accenten är ju bara SÅÅÅ grym och när jag hör den tillsammans med underbar indie-rock liksom glöder jag.
Jag är kär.
Jag lyckas glömma lite av världens elände för några sekunder och känner någon slags lekfulhet inför de närmaste minutrarna.
Mina ögon får en glans som inte setts där de senaste månaderna.
Jag lever mig in i de ej alltför muntra texterna och vill höra mer.

Har ganska nyligen packat färdigt till helgvistelsen i Linköping. Åker ensam i eftermiddag och lämnar J kvar i en kylig huvudstad med tentamensångest.

Är tyvärr tillbaka med världens elände tyngt på mina omuskulösa axlar. Det är jäkligt tungt och ångestframkallande.

Inga kommentarer: