torsdag 2 augusti 2007

Sådan är kapitalismen

Fick migrän. Mitt på dagen. Bara PANG!
Sitter fortfarande i lite grann, trots Zomig-intag.

Kunde dock ta mig ut och handla. Det fick bli Konsum på Liljeholmstorget. Deras mål är att ha Sveriges trevligaste personal. Ett bra mål tycker jag, men jag anser inte blonda bimbos utan kunskap om rotfrukter eller truliga tonåringar som inte kan hantera att ta legitimation på ungar som köper folköl.

Tjejen jag handlade av i dag var supertrevlig. Verkligen. Hon tackade mig för att ha lagt varorna åt rätt häll (vilket jag alltid gör, men innan är det ingen som sagt något!) och jag berättade för henne om min teori om hur gammal man är i sinnet, ofta visar sig på kassabandet. Jag skrev om denna teori 13/1 i år. Om du inte läst den, läs den här!

Inga kommentarer: