lördag 11 augusti 2007

Popsång

Igår kväll träffades jag och Kat för "Allsång på Debaser" på Debaser Slussen. Vi stod i en flera hundra meter lång kö och släpptes in till något som visade sig bli en perfekt kväll. Vi hoppade och sjöng oss "hoppa-i-vattenspridaren-blöta" och hesa.

Vilket drag! Vilket ljud. Vilken natt. Weeping Willows med helylle-söte Magnus Carlson i spetsen gjorde ett fantastiskt jobb tillsammans med Indiekören som stod för doandet och Catti Brandelius (Miss Universum) som allsångsledare var en fröjd för ögat.

Den största och bästa överraskningen var en av de hemliga gästerna: Per Sunding från Eggstone. han drog av "Sun King" från albumet "In San Diego" från 1992. Per Sunding höll i allsången av The La´s "There she goes". Andra låtar som sjöngs var bland andra "Young folks" (med gästartisten Peter från trion Peter Bjorn and John), "There is a light that never goes out" av The Smiths, Depeche modes "Personal Jesus", Morresseys "The first of the gang to die" och "En midsommarnattsdröm" av Håkan Hellström. När publiken fortsätter sjunga refrängen på repeat i Oasis´ bästa låt "Don´t look back in anger" när ridån gått ner var det så magiskt att det enda som kunde slå det var att ridån gick upp igen och allsången avslutades med Suedes klassiker "Beautiful ones".



Jag gick och la mig nästan 23 timmar efter att jag hade gått upp (och hade en hemskt stressig dag på arbetet). Somnade lycklig och varm i både kropp och själ.

Idag har jag varit både hes och trött. Men det var det verkligen värt. HELT TOTALT!

Nästa gång "Allsång på Debaser" går av stapeln är 17/8. Tips: Gå dit. Lyssna. Svettas. Andas. Sjung. Ta in. Njut.

2 kommentarer:

Unknown sa...

allsången verkar ju sjuuukt kul! Men hur galet tidigt måste man vara där för att komma in egentligen?

Mart sa...

vi var där ca 20.40. Folk som kom senare komoxåin. Var du där i går hoppas jag synnerligen att du hade skojskoj. Själv är jag i malmö och leker med livet!