torsdag 9 augusti 2007

Hospital

Det blev ingen Parksommar för mig i går. Jag var på SöS-akuten istället. Med Johan.


Det som slog mig var att akuten var ofantligt välorganiserad och människorna som arbetade där agerade hemskt professionellt. Kalla mig nördig, men det var mycket intressant att åskåda de sjuka, de som arbetade och anhöriga från en annan synvinkel. (Och, för er alla som arbetar i sjukvården var jag inte "en jobbig och kaxig anhörig ("som arbetar som syrra") som ställde konstiga frågor som snarare är påståenden".)

Efter att vi blev utsläppta hade jag ingen större lust att ta mig ut till Skansen. Säkert! hade dessutom redan spelat. Dock har jag hört att kalaset var superbra!

Johan mår bra. Han är inte ett dugg sjuk. En kärnfrisk ung man. Och det räcker för att jag ska vara lycklig!

Inga kommentarer: