måndag 27 augusti 2007

Sköna Gröna Grebo 2007

Mycket arbete inför och efter årets festival har skett. Jag har inte ens varit inblandad i hälften även om jag slet ganska hårt under festivaldagen samt dagen innan och efter. (Har dock fortfarande lite dåligt samvete för att jag kom försent till mitt försäljningspass.) Jag fick hoppa in i entrékassan på mycket kort varsel (30 sekunder), jag sålde t-shirts, öl, mackor, skivor, jag packade upp, packade ner, och jag städade dagens efter.

Hela tillställningen var mycket lyckad. Och Guuuuuuuud så trevligt jag hade. Människor jag snackade med sa att de var nöjda och de allra flesta var i sitt esse. Träffade en massa gamla skolkamrater och grannar. Och andra jag inte träffat på år och da´r. Städningen dagen efter var också nästan rolig.

Ace of bass (Tommy och Willy) lirade Taube på bas.

Henrik filmade i "skyliften".

Maja var bäst (som vanligt)!
Emil och de övriga i Sunday Crowd var snyggast klädda.

Allas vår "festivalfavorit" Gula Gubben underhöll. De onyktra medelålders kvinnorna i publiken skrattade och barnen var överlyckliga åt framträdandet. (Gula gubben hade såklart en gul festival-t-shirt. Hans chaufför Stubben fick jag höra historien om redan en vecka tidigare då Elins kompis Anders berättade om att de träffat en kille som verkligen HETTE Stubben på Emmabodafestivalen 2006).

Johan Rothstein lånade in Carolina Carlbom (fd Pusjkins-trummisen) under en låt. Carro gjorde tidigare under kvällen ett mycket starkt intryck på mig i och med sitt eget kanongig.

Jossi, Nicko och Tobbe hade trevligt framför scenen och njöt i fulla drag av Johan Rothstein.

John Stridh visade den rätta attityden när de gick upp på scenen och drog av ett fabulöst framträdande som festivalen sista akt.

Läs om festivalen och lämna kommentarer på hemsidan. Kolla också in Ninas och Tobis bloggar om festivalen.

Inga kommentarer: