tisdag 18 november 2008

Competition ain´t nothing

Jag har blivit utmanad av Ika. Skriv 7 saker om dig själv! Utmana därefter 7 andra!

1. Om jag vore miljardär skulle jag sluta arbeta för landstinget och börja volontär-arbeta i gömd vård för papperslösa och utstötta i Sverige samt på kvinnojourer. Jag skulle åka till fattiga länder och bygga sjukhus, skolor och brunnar. Och avlöna personal.

2. Piano är det vackraste instrumentet. Både till utseende och läte.

3. Jag tycker ingen borde äta djur. Ingen bör äta andra individer. Ingen behöver äta muskler när det är mer miljövänligt, nyttigare för kroppen, mer etiskt rätt, trevligare för själen att äta vegetariskt eller veganskt.

4. Jag tycker att all biltrafik borde förbjudas. Snarast.

5. Jag fryser om temperaturen är under +28 grader Celsius. Jag trivs bäst iklädd tunn axelbandslös klänning. Jag borde flytta söderut (jag vet), men med tanke på hur mycket energi som slösas varje dag (trafik, el, vatten, köttproducerande, onödiga biltransporter etc) kommer väl värmen som ett brev på posten inom ett par år. Jag har trots detta inte på elementen på fullt eftersom jag försöker spara energi.

6. Jag har kysst Håkan Hellström. Backstage i Norrköping år 2000. Jag övertalade honom. Och det slutade med hångel.

7. Om jag vore stark skulle jag förstöra alla vapen. Och så skulle jag fortsätta vara stark genom att vara personlig tränare till unga tjejer med dåligt självförtroende utan kostnad.

Jag utmanar Sara, Tobi, Elin, Elin, Stephan, Ola och Johan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen! Att du och Håkan hade en historia?! Hwo knew?

Kram

Mart sa...

jorå såatt...
;)