lördag 15 november 2008

Sleepless nights

Den här veckan skulle jag ha arbetat fem dagar i rad. Onsdag till söndag.

I onsdags började jag 12:30 (istället för 14) för att ha utvecklingssamtal med min närmaste chef. Jag arbetade i tron att sluta klockan 21:30 till halv nio då det upptäcktes att det saknades en nattpersonal. Jag hoppade in och jobbade natten och slutade således tjugo över sju dagen efter. Efter nästan 19 timmars arbete. Jag jobbade natten mellan torsdag och fredag också. Så jag blev ledig torsdag kväll, fredag dag och lördag dag. Men jobbar igen, som vanligt, imorgon 7-16.

Kanske är det nitton-timmarspasset som gör att jag fortfarande är trött, trots bra sömn i natt och en timmes sömn på eftermiddagen. Kanske är det novembermörkret. Kanske är det en höstförkylning på gång.

Inga kommentarer: