lördag 22 november 2008

Frosty the snowman

Vaknade klockan nio med snöblåst utanför fönstret. Åt frukost och drack kaffe och somnade till i en av mina farmor-ärvda femtiotals-fåtöljer.

Jag har ju varit febrig i princip hela veckan och har knaprat febernedsättande som en dåre. Jag var därför i akut behov av Paracetamol i förmiddags. Jag skulle dessutom arbeta extra, med kvalificerat övertidstillägg, i natt.

Klädde mig i mycket, mycket kläder i varierande tjocklek och material. Tog med mig J som halkskydd och trevligt sällskap. Pulsade iväg och i Liljeholmen beslutade jag mig för att inte jobba i natt. Orkade inte gå tillbaka. Väl hemma drack jag lite soppa gjord av pulver ur mugg och avocadosmörgås. La mig i sängen och somnade. Vaknade några minuter (?) senare av att Stella kröp under filten med mig. Strax före halv fyra vinglade jag upp ur sängen till samma femtiotals-fåtölj och läste lite intelligensbefriande modemagasin. Sedan kokte jag kola, från mormors recept. Det tog ungefär femton minuter, inklusive pappersinslagningen.

Småfåglarna trivs på balkongen. I dag har gästerna varit ett Koltrastpar, två Nötväckor, fyra Gråsparvar, två Blåmesar och cirka tre Talgoxar samt en tjuvaktig skata. Hackspetten har jag inte sett sedan en tidig morgon i början på november då den hackade ett stort hål i en fasad i ett hus på gatan.

Nu ska jag ändra position till liggande.


Och forsätta lyssna på "A Christmas Gift for You from Phil Spector".

Inga kommentarer: