tisdag 11 mars 2008

Oh How Wrong

Det är bara fel på mig.

Inte nog med att jag har diabetes mellitus typ 1 (där reglerna för körkort ska skärpas enligt vägverket) och är depressiv. Jag blir lätt åksjuk och får lock för öronen vid lätta tryckförändringar. Jag fryser vid temperaturer under +28 grader Celcius (=alltid) samt är mycket närsynt (-4,0). Dessutom föraktar jag människor som äter djur.

Läser Martina Lowdens roman "Allt" som är sådär lagom poetisk och destruktiv och gillade den tills huvudpersonen (förstapersonen, M) meddelade att hon käkade fisk (fast den är fortfarande bra). Och i nyhetsmagasinet Fokus (som jag verkligen egentligen gillar) berättade en skribent (som jag innan tyckt verkar intelligent) att han käkade räkor.

Jävla människor.

Fatta att djur har nervsystem. Fatta att djur därför kan känna smärta. Fiskar dör andningsdöd (fråga någon som varit med om lungödem hur spännande det är att inte få luft, fast för fiskar är det ju tvärtom, de kan inte "andas" utan vatten). Köttdjur flås ofta levande. Generellt är grisen mer intelligent än många hundraser. Vi människor kan gott och väl klara oss på en icke-animalisk kost. Är det så jäkla svårt att förstå?

Ibland har det nästan gått så långt att jag är besviken på mina föräldrar som lät mig äta likdelar under min uppväxt.

Förstår ni att det är fel på mig?

Inga kommentarer: