torsdag 11 oktober 2007

En vintersaga


När jag var ute för någon timme sedan var det jättekyligt. Isande vindar gjorde att mina axlar drog upp sig och spändes. Det luktade snö.

Något föll från himlen. Det var inte riktigt regn. Inte heller snö. Och absolut inte hagel.

Jag blev sugen på tända ljus. Rödvinsglögg med massor ekologiska mandlar och russin. Och kakor med kardemumma och kanel.


Jag kände för att köpa julklappar och spela in årets julskiva. Jag ville slå in julklapparna i vackra paket med lack och planera vilka veganska delikatesser som ska finnas på julbordet och vilken snaps dessa ska sköljas ner med.

Jag ville för en liten stund pulsa i snö med äppelröda kinder och randiga långkalsonger.

Jag blev sugen på att avsluta med att göra snöänglar och komma in för att dricka kryddigt grönt te.


Men det som föll från himlen var nog bara sura partiklar och damm. Så jag gick hem och satte mig vid datorn istället. Med en kopp kaffe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Du brukar väl inte längta till vintern. Men allt det andra vet jag att du gillar.
Ha dé
Hälsn. Christel

Elin sa...

jag längtar efter årets julskiva! Kommer bli kanon att lyssna på i Texas!