måndag 22 oktober 2007

Helgen vecka 48 (egentligen v 42)

På fredagen bjöd mamma och pappa på tre-rätters med alkohol. Alla syskonen med respektive (utom Johan) var med. Det blev sent.
På lördagsförmiddagen bjöd jag Maja, Peter och Hilma på fika på Barista. Peter hävdade att den Café latte han drack var den godaste han inmundigat. Hilma verkade också glad, fast hon tappade Majas mandelskorpa på golvet.


På eftermiddagen var mamma, pappa och jag på Östergötlands länsmuseum i Linköping. Bland andra kollade vi in ReTur-utställningen där Ida (Selbing) hade med ett verk och Sigvard Bernadottes alster.
Senare på eftermiddagen kom Hilma. Tillsammans med henne och mina föräldrar åts det gott och jag gick och la mig tidigt.

På söndagen sov Hilma till 8.15, vilket tydligen är ett nytt rekord. Sedan fikade vi.

På eftermiddagen var mamma och jag ute och promenerade vid Stångån. Jag hittade en fantastiskt fin båt. Ännu vackrare var att den hette Stella.

Tåget hem körde över en trädstam. Det var tydligen sabotage. Lokföraren fick gå ut och kontrollera att tåget kunde fortsätta att köra.

Inga kommentarer: