måndag 29 oktober 2007

Jag hör hur dom ligger med varandra i våningen ovanför

Om det ändå hade varit så väl att de älskade...

Jag HATAR min granne.

Jag har ringt Störningsjouren två kvällar av tre sedan i fredags. Och det kan mycket väl bli en gång till senare ikväll. Jag vill inte vara en gnällkärring. Men jag vill ha möjlighet att sova om nätterna, i allafall de nätter jag ska jobba.

Är det vettigt att ALLA fredags- och lördagsnätter ha massor folk (låter som 20 st) hemma och mycket ljudligt spela fotboll/brottas/skrika/slåss/lyssna på soul och r´n´b/spela canasta eller vad fan de sysslar med till 5? Är det vettigt? Eler är det mig det är fel på? Och när Störningsjouren har varit och snackat med idioten, är det då intelligent av människan att ha fest natten efter?

I förmiddags hade jag hjärtklappning och var yr av sömnbrist. Och ilska.

Jag vet att jag inte borde bry mig om idioten i lägenheten ovanför. Tyvärr gör det bara mig ännu mer förbannad och leder till att jag står ensam kvar med tårar i ögonen, tryck över bröstet och en känsla av hopplöshet för mänskligheten.

Inga kommentarer: