söndag 3 december 2006

glögg


För ett par år sedan kom jag på den eminenta idén att börja samla på glöggmuggar. Det skulle inte vara vilka glöggmuggar som helst, utan speciella glöggmuggar, sådana du inte kan springa på för någon tia på Indiska eller i secondhandaffärer. I morse hade jag fyra. Idag skaffade jag mig den femte på konstfacks julmarknad vid Telefonplan. Gul och brun keramik. Men vad sjutton hjälper det när min favoritglögg; Blossa 06 är slutsåld?

I fredags åt jag på en restaurang med mina svärföräldrar och Johan. Besök Lao Wai på Luntmakargatan ni också. Supergott. Supertrevligt. Superbra. Hur kan vegansk räka/kyckling/bacon/kassler smaka/se ut som/ha samma konsistens som riktiga sådana? Varför äter folk djur när det finns sådana helbra substitut? Att slippa äta ruttna muskler samt äta gott OCH nyttigt borde väl vara varje människas dröm? Hjälp mig att få svar på detta! Förklara för mig hur man kan låta en annan levande, kännande varelse lida för att man själv är så egoistisk och äter kadaver för att "det är gott med kött".

I kväll ska jag titta på teve. Klockan 20.00 visar SVT2 "Den deprimerade reportern" om Per Lapins som är journalist. Kan det vara något för en höstnedstämd och trött själ?

1 kommentar:

Anonym sa...

åh i vår kommer jag till dig och då vill jag äta där. och solen ska skina och vi ska dricka Gott kaffe efteråt och jag ska kunna sova hela natten igen och ha tid att vara bakfull efter en underbar kväll med vin och dig (och kanske marit? borde vi inte kunna fixa en dejt med henne?). och jag ska läsa romaner på vägen på tåget utan att tycka slöseri med tid som inte handlar om muskler, kar, nerver, abdomen.. och allt kommer vara så fint! saknar dig vännen.