tisdag 12 december 2006

Stundar för Lucia


Imorgon är det den trettonde december. Det betyder alltså Lucia-dagen! Luciasånger i kyrka är bland det vackraste och mest stämningsfulla mina öron kan höra. Så på kvällen ska Johan och jag på Lucia-konsert med Adolf Fredriks musikklasser i Storkyrkan i Gamla stan. Det ska bli fantastiskt.

Igår köpte jag en del julklappar. I många av de stora kedjorna kan kunden runda upp inköpssumman och skänka mellanskillnaden till Röda korset. Skitbra ju! Trots pinande regn och stormande vindar lyckades jag få tag i en hel del bra OCH jag var nästan inte alls förbannad på vädergubben. DN skriver idag att kylan kommer nästa vecka, i allafall i Stockholmsområdet. Och eftersom meterologer aldrig har rätt och eftersom det inte finns något lilla jag kan göra åt det är det bara att försöka vara glad över att människan fortfarande kan vara ute och att vi har en natur.

Idag ser jag fram emot min nya t-post-t-shirt som förhoppningsvis kommer i brevlådan, att jag ska handdiska och en nya arbetsdag! Vilket liv va´?

1 kommentar:

Elin sa...

Har du fått din t-shirt? Jag längtar!