tisdag 28 november 2006

kaffets betydelse för mänskligheten

Min arbetsplats är inte fulländad! Det finns en anledning att byta. På handkirurgen saknade jag att utvecklas som sjuksköterska och jag längtade efter att ha samtal med läkarna som inte nödvändigtvis rörde patienter (undantag Jerker och Björn). Jag tyckte att doktorerna kunde se mig som en för patienten nödvändig person. Kollegorna var det inget fel på, inte utsikten eller lokalerna heller.

På min nya arbetsplats är kaffet är förskräckligt äckligt. Det är fruktansvärt osmakligt och tunt. Faktum är att det inte alls smakar kaffe utan mest metall. Det luktar inte ens gott. Att dricka te är inte ens ett alternativ, tesorterna på avdelningen är under all kritik, (black currant, lemon, english breakfast och earl grey).

Det är inte konstigt att jag på eftermiddagarna har svårt att koncentrera mig i Huddinge sjukhus trista syrefattiga lokaler. Ska det vara så svårt att göra smakfullt kaffe på sjukhus?

JAG SAKNAR HANDKIRURGENS EKOLOGISKA ZOEGAS OCH JAG SAKNAR SIPPAN OCH HENNES TEBESTÄLLNINGAR! SÅ DET SÅ!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var värst vad fint du har gjort det.

Elin sa...

Jag håller med föregående talare! Mycket tjusig layout!