onsdag 27 december 2006

cry cry christmas

Hemma igen efter ett par dagar i Östergötland.

Vaknade med halsont och frossa av mobilens vidriga alarmsignal kl 06 imorse. (Låg och drog mig till 6.08.)
Lyckades ta mig hem trots halka, tokjamande kattskrälle och feber.

Sitter nu med vetevärmaren på axlarna, iklädd mina nya randiga långkalsonger och ulltovade tofflor från Afroart.

Sjukanmäld.

Tomten kom i söndags. Klappar i överflöd. Mat så folk fick magvärk. Jag skämdes och mådde nästan lite illa över alla paket. Ångrade hälften av inköpen och fantiserade mig bort till Stadsmissionen eller åtminstone Huddinge sjukhus och Kolorektalavdelningen. Ville bort från kapitalismens och västvärldens köphets. Nästa år vill jag fira en alternativ jul. Inga julklappar, bara vegankäk och ideellt arbete.

Byebye
jultomten. Hello Magnus Carlson och "Cry cry christmas" (Klicka på Sweptaways och njut av tidernas bästa jullåt, om du inte tillhör den utvalda skara som fått vår limiterade skiva; GOD JUL 2006 i jul).

Inga kommentarer: