fredag 29 december 2006

..för Vasastan är som Chinatown..


Idag i city letade jag efter en asien-affär; Nordic & Chines, som jag läst om på någon vego-blogg. Hittade istället ett litet "Chinatown" i ett kvarter runt Hötorget. Två billiga och superbra asiatiska livsmedelsaffärer/prylbutiker blev dagens facit: China Market på Olof Palmes gata och det ännu bättre Omi Food på Olofsgatan.

Efter den rundvandringen kan jag redan nu avslöja att 2006 års nyårsmeny kommer bli inspirerad av det sydasiatiska köket. MUMS!

Bubbelvinet kommer dock från Spanien, minst en rosa Cava ska inmundigas tillsammans med min älskling och folk på en fest i Sundbyberg (jo, jag vet att vinet inte anses varken speciellt snobbigt eller nyårsmässigt... Gott är det iallafall).

Kolla in: Jag har lagt in lite nya länkar på bloggen, till höger i Firefox och nederst i Explorer.

1 kommentar:

Elin sa...

usch jag skäms nästan lite för hur lång tid det tog mig att känna igen Håkan citatet. Martina, jag är dålig och saknar ngon att lyssna på håkan med!