måndag 9 februari 2009

Philosophy

Det var ett tag sedan jag skrev något annat än praktisk filosofi.

Hade tenta i första delkursen (Introduktion till argumentationsanalys, logik och semantik) i lördags morse. Det är svårt att veta om jag klarade tentan eller inte, då nästan alla tentamensfrågorna handlade om att motivera sitt svar.
Jag motiverade så höger hand var alldeles blyertsgrå.
Och skallen var mer än vanligt tom.
Jag vet att jag har fel på en fråga. Totalt fel. Så jag kan inte få mer än 28 av 30 poäng.

Det är andra natten i rad som jag arbetar. Förra natten var hemsk. HEMSK! Jag började gråta i hissen ner till SöS entré. Jag snörvlade i trappan ner till Ringvägen, trots att "SöS-trappskatten" hoppade upp i mitt knä och spann så tårarna torkade. Jag grät på tuben hem. Jag grät i J´s famn i hallen. Efter frukost somnade jag mellan J och Stella.

Det här arbetspasset har börjat mycket bättre. Man vet aldrig var det kan sluta.

I morgon klockan tretton börjar delkurs två i Praktisk filosofi, nämligen introduktion till Normativ etik. Kursböckerna verkar intressanta och välvalda.

Inga kommentarer: