torsdag 12 februari 2009

tolfte februari 2009 i linsen

Här kommer den alltså, min dag, torsdagen den tolfte februari tvåtusennio, dokumenterad med min fina digitala systemkamera.

Stiger upp tjugo över 8, efter att ha lyssnat på p1 morgon sedan åtta.

Taket i sovrummet ser faktiskt trevligare ut, utan närsynthet.

Katten vaknar när jag går ur sängen. Då vill hon ha kel och mat. Främst mat tror jag.

Jag är också hungrig. På nyheter och solhavre med müsli.

Våren dröjer. Minusgrader även i dag...

Nu har Stella ätit färdigt. Då är det bara kel som gäller. Tillslut får hon nog och lägger sig i en av fåtöljerna i salongen och tvättar sig. Då får jag äntligen ha min DN för mig själv.

Kaffet dricker jag i en fåtölj, läsandes DN På stan.

Jag kollar min inbox och nya statistjobb en liten stund.

Stella sitter och trampar i sängen en halvmeter ifrån mig.

Vid elvatiden väntar jag på t-banan i Kransen.

Randigt är aldrig trist och alltid lika snyggt! (Köpte dock "bara" en randig tröja på H&M på Hamngatan, den svartvita längst bak, längst till vänster).

På tuben är det så himla smutsigt. Byter tub i Horan, där har polisen razzia mot en langare och tjuv. Jag hjälper dem hitta utspridda lugnande tabletter. (Attans att jag inte fotograferade!!)

Jag kliver av vid Telefonplan och tar en extra-promenad i solen. Men satan så kallt det var ändå!

Jag går in på Söderbergs och köper ett valnötsbröd samt två semlor. Och säger hej till Viktoria.

Jag äter grötlunch. Och löser sodoku. Och äter apelsin från Marocko.
Efter lunch förkortar jag de mörkbruna sammetsgardinerna som varit för långa sedan J och jag köpte dem någon gång på den goda Malmö-tiden.

Nu ska 40 centimeter väck!

Sedan sattes eftermiddagståren på...

...semlorna packades upp...

...och åts med njutning.

Efter det blev jag lite sugen på en drink. J blandade en Margarita med extra mycket citrus. Slökollade på alpina VM´s storslalom för brudar. Maria PH kom åtta.

Stella var också med.

Till middag blev det soppa med linser, tomat och rotsaker samt gudomligt valnötsbröd med fetaost-kräm och en Anchor.

J åkte iväg på eftersläppet på en sittning på KTH och jag drog av några avsnitt "Vänner" från boxen jag införskaffade förra året.

Efter någon timmes e-mailande och slösurfande ska jag nu sätta på en kopp te och plugga lite etik, samt börja packa. Åker ju till spat i morgon.

Den här dagen blev lite pensionärsaktig. Men inget fel i det. Jag skulle gärna bli pancho nu genast.
(Kolla på flera Rocky-strippar här!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft! Semlorna såg fantastiska ut för att inte tala om apelsinen!!!

Snällt att du vill ta med dig bok MEN jag kommer inte tisdag 17/2 till repet på grund av personalmöte. Vi tar boken en annan gång :D

Ha en bra helg :D

Mart sa...

hmm. tack.
Nästa vecka kanske?