tisdag 20 maj 2008

Bowl of oranges

I går kväll tappade jag min fina Iittala-skål av Marimekko-design som jag fått av Johan.

(Bild från www.finnishdesignshop.com)

Efter febersvettning och före frossa trodde jag att jag hade säkra oskakande händer. Min röd-orangea skål på fot gick i kras och en glasskärva fastnade i dammsugarslangen. Jag grät och var arg.

I fredags ville Hilma hålla skålen, men fick inte för att jag var rädd om den och inte ville att den skulle gå sönder. Dock gillar jag inte folk som har sina dyra glas-och porslinsgrejer instängda i vitrinskåp (är inte vitrinskåp bland den fulaste inredningsdetaljen som finns?), man ska väl använda sitt porslin. För helt plötsligt är man död.

Hade jag inte varit sjuk hade jag varit på jobbet den tiden. Och då hade jag absolut inte förstört min vackra coola skål.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina fina skålen!!!

Jag förstår dig; jag har två gröna fina skålar som jag älskar och jag använder dem ofta på samma gång som jag är lite nojjigt rädd om dem.

Dessutom är de loppisfynd; 20 kr st. Och väldigt lika din skål så nu ska jag undersöka finnishdesigns hemsida :D

Krya på dig kompis!