tisdag 4 september 2007

SOS

I går började jag mitt nya arbete. På Södersjukhuset. På avdelningen Ortopeden 24. Det tar 15 minuter att cykla dit. Och på grund av att vi bor på toppen av berget tar det 20-25 minuter att cykla hem (snarare att gå med cykeln upp för backen, skratta inte, ni har inte bestigit Nybohovsberget!).

Det ösregnar ute. Jag var urvridbar när jag kom innanför dörren. Fingrarna var så iskalla att det värkte i dem när jag tog i varma Stella.

I dag hade jag utbildning i dokumentationssystemet. Är nöjd med dagen. 8.30-15 med 60 minuters lunch kan jag inte vara missnöjd med! Att det dessutom ingick fika både för-och-eftermiddag är ju bara såååå lyxigt! (Landstingsanställda "golvarbetare" är inte bortskämda med saker som är gratis).

De anställda på avdelningen verkar trevliga. Men jag har redan märkt av en del som är missnöjda med organisationen (men det är klart, de har ju inte årets omvårdnadsledare till chef!). Jag var och fotade mig till SöS-id´t. Det blev faktiskt bra. När jag får id-kortet ska jag GENAST låta registrera det så jag kan träna på SöS-gymmet. Sedan ska jag bli både fit och glad. Önska mig lycka till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ja, man kan inte annat än att önska dig lycka till. Ha det så bra!!!
Hälsn. Christel, Per o Ola

Anonym sa...

Lycka till på nya jobbet! =)
Vi ses den 22/9 hoppas jag!

Unknown sa...

Skönt höra att det verkar bra!

Maila mig så snart du har schema för längre än september så vi kan boka när jag kommer upp!!
Jag är ganska flexibel, så tänker att det är lättare att du säger när det passar bäst för dig.

KRAMAR