fredag 21 september 2007

gHOST song

Jag var på Vårdcentralen idag. Jag slutar inte hosta, trots ett par dagars kur med hostmedicinen Cocillana-Etyfin. Den polske läkaren (jasså är du läkare, så trevligt!) kollade mig i halsen, kollade om jag hade någon feber och lyssnade på mina lungor. Det är virus sa han. Undersökningen tog 3 minuter.

Eftersom man inte ska dricka alkohol i samband med Cocillana-Etyfin
kände jag att jag behövde pigga upp mig på något annat sätt. Jag köpte en Cambozola-ost, tre sorters halstabletter och ett kvinnomagasin: Damernas värld. Nu ska jag ägna mig åt magasinet och te.


Influenza A-virus

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad det låter trist
=( Hoppas Du kryar på Dig!
Men en skvallerblaska och lite mys i höstmörkret kan läka kroppen från det mesta. =)
Saknade Dig på SGG mötet i går, men då förstår jag varför Du inte kunde komma. Ha det gott och ta hand om Dig! /Nina