tisdag 8 maj 2007

my neighbourhood

Igår eftermiddag blev en man knivskuren ett flertal gånger i sin lägenhet. Kolla in mer här!

Sånt händer väl varje dag tänker ni och vandrar vidare med era tankar.

Men detta brukar inte hända sååå nära mig. Inte sååå nära inpå mig. Inte i porten bredvid min. Inte ens på farliga drogliberala Möllevångstorget eller i övriga delar av kyliga, fuktiga, blåsiga, socialproblemsfyllda Malmö.

Jag var rädd när jag gick hem från bussen igår kväll. Rädd och ledsen. Och förbannad.

Jag fattar inte vad det är för fel på folk!

(Förövrigt är Malmö snällare, varmare (både människor emellan och temperaturen), mindre blåsigt samt har mindre sociala problem än Stockholm. Dessutom satsar politikerna på alternativ till biltrafik till skillnad mot kungliga huvudstaden. Kanske beroende på röd politik?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag VET!! Malmö är bättre på precis alla sätt. Tänker flytta tillbaka till Skåne snarast, jobba på MAS, Ystad, eller möjligtvis Rigshospitalet bara för att få kunna stå som Ernst Hugo på taket och skrika DAnskjävlar! Snart aftenvagt igen, samma pt som igår. Ytterst dement man, aggressiv och jävlig. Gav mig blåmärken och huvudvärk. Känns jättejätteroligt gå tillbaka dit snart alltså. Pusspådig