söndag 6 maj 2007

Kryssning

Hemkom från Birkafärjan igår eftermiddag förvånansvärt fräsch! Fest med 15 sköterskor till klockan halv fem och dålig sömn.

Till trerättersmiddagen delade Therese och jag på en smaskig ekologisk Zinfandel som passade perfekt med vegomaten jag käkade. Efter middagen var det mellanfest i en av hytterna. Det var trångt och jag satt på huk.


Jag sjöng karaoke. Först började vi 4 stycken med att sjunga någon Freestyle-låt. Sedan gick jag över till indie (ja, nästan iallafall) med att dra av Håkan Hellströms "Känn ingen sorg för mig Göteborg" till publikens extasjubel. (Bilder från det kommer!) Nu är jag inbjuden att köra spex med några kollegor på festen efter den årliga konferensen den 19e juni. Det är verkligen kul att stå på scen! Kanske skulle söka teaterhögskola eller musikalskola till nästa höst, som någon slags 30-årskris. Jag vet inte.

(Förövrig fundering: kanske skulle döpa om min blogg till Göteborgs-bloggen eftersom denna stad är ett evigt återkommande tema här...)

Sedan dansades det. Jag provade på styrdans (eller kasedans som det heter i Skåne) till dansbandet Niceguyz (kasst namn OCH kasst musicerande) och dansade till schlagers, rnb samt techno. (Har lärt mig att hålla mig till electronica, punk och indie-klubbar i fortsättningen.)
Fick en tanig 23-åring Lars efter mig som fullständigt hävdade att jag hade förändrat honom och hade väckt känslor han inte visste att han kunde känna... Jag kontrade såklart med att han inte kände mig och att han var onykter. Han uttryckte flera gånger att jag var "snyggast och bäst och att livet inte skulle vara såhär! Jag har hittat DIG och så har du pojkvän!" (Ett tag vågade jag inte lämna honom för min säng för jag trodde nästan han skulle hoppa över relingen. Detta genererade att vi sprang efter varandra som nån slags katt och råtta-lek. Tillslut sa jag dock god natt och gick och la mig.)

Lördag förmiddag. Käkade frunch. Och tog efter det ett par varv på joggingdäcket med Madde och Lina. Obs! i promenadtakt. Och Stockholms skärgård är så satans vacker.

Jag var också rätt glad att se Lars för jag kunde inte riktigt släppa detdär med hoppet över relingen! Fast han tyckte inte riktigt att jag var så fantastisk som han tyckte ett par timmar tidigare..

Och i natt har jag sovit gott i Johans famn.

Inga kommentarer: