onsdag 2 maj 2007

Beer Chang

Idag har jag snackat thai med en unge. Barnet har thaiföräldrar.

Det är en sak jag funderat på sedan jag började jobba på Karolinska sjukhuset i Huddinge i oktober förra året. De flesta som arbetar som städerskor/lokalvårdare på sjukhuset kommer från Thailand. Jag vet inte vad det beror på.

Dock känns det ganska coolt att höra det vackra thailändska språket klinga i de trista klaustrofobiska korridorerna. Coolt och faktiskt vemodigt.

Ikväll käkade jag gryta med kokos till råris. Drack upp den sista Chang-ölen jag släpade hem från 7eleven vid templet nära Khao San Road i Bangkok. Njöt av varje liten ljusgul klunk. Blundade och kunde nästan känna solen bränna och svetten rinna mellan tuttarna. Men bara nästan.


Nu dricker jag ett glas mörkt blårött Hidden Rock för att trösta mig. Det är inte heller helt fel.

Inga kommentarer: