söndag 4 februari 2007

vårddilemma

Det blev värre än jag trodde och jag kan rada upp ett antal fler yrken jag praktiserade på arbetet i fredags och igår.

Fredagen blev stressig med mycket springande. Sov väl sisådär 4 timmar på natten till lördagen på grund av megakänning klockan 2.
Lördag morgon tog jag buss 134 till Årstaberg (massor folk, brukar ju vara ensam på 6.06-bussen (nästan 6.08 förövrigt!) på lördagar och söndagar!). Tar mig till jobbet, höll på att halka omkull tre gånger, bland annat i "farliga trappan" (som Maja skulle sagt!) där nattpersonalen haft det slitigt med patienter drabbade av panikångest och livströtthet under natten.
Ahhh, en som skulle jobbat heldag sjuk. Jippi (ironi)! Ringer runt till hela jäkla personalstyrkan inklusive timvikarier. Inget napp. Ger upp vid ca halv åtta. Okej, vi får vara fem personal och lägga ner ytterligare krut på att få in någon till kvällen av de som inte svarade i telefonen en lördagmorgon mellan kvart i sju och halv åtta.
Vi fick inte in någon. Inte till kvällen heller. Jag kan sorgligt nog säga att de patienter jag hade ansvar för inte fick någon god omvårdnad under gårdagen. Jag gjorde det som skulle göras, inte perfekt, men så bra jag kunde.

Igår firade Johan och jag att min Malmölägenhet är såld och att jag kommer få ca 25% mer än min årsinkomst i veckan. Vitlöksbröd, thaigryta med tofu och kokosmjölk och lite senare en pava Rotari.

Sedan fick jag mens. Var vaken mellan 2 och halv 5 på grund av mensvärk som inte ville ge med sig. Trots Ibuprofen och vetevärmare.

Idag är jag trött. Mycket trött. Johan tror det är bakfylla. Jag misstänker utbrändhet light och sömnbrist. Men det hade varit lättare att fixa mig om jag varit bakis..

Inga kommentarer: