fredag 2 februari 2007

näe...

Näe...
Ska strax käka lite för att sedan gå alla trappstegen ner till Liljeholmstorget coh till hållplatsen för Tvärbanan. Åka med den två stationer till Årstaberg där förhoppningsvis pendeln mot Södertälje går oförsenad. Gå av i Fleminsberg och gå ett antal hundra meter på plaskvåt asfalt till vackra (ironi!) grå betongbyggnaden som är Karolinska universitetssjukhuset Huddinge och på sjunde våningen där min avdelning K71-73 finns.

Jag vill inte gå ut idag. Det är mulet. Dimmigt. Någon plusgrad. det ska regna hela dagen och kvällen.

Idag vill jag bada bastu. Läsa Denise Mina´s "Det heligaste". Kolla på nya avsnitten av Grey´s Anatomy och ER. Äta veganvraks morotssoppa. Gosa med frivillig.

Eftersom jag inte är en slö person utan ambitioner har jag ett arbete där jag försöker göra mitt bästa (för vem?) utan att slita ut mig samtidigt som jag försöker att bli stimulerad. Men jag vet inte om det kallas stimulans att min vattenflaska slängs trots namnlapp på eller att bli så stressad över att inte hinna göra det arbete jag som sjuksköterska "borde" göra, det vill säga ägna mig åt omvårdnad. Det ämne jag har en högskoleutbildning i.
Näe... Jag "tvingas" vara sekreterare, transportör, mattant, servitör, städerska, vaktmästare, undersköterska, läkarassistent, kurator, telefonist, läkare, vårdbiträde, frisör, detektiv... Hur många av dessa yrken tror ni jag är kvalificerad i?

Näe... just det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

PUSS!

Anonym sa...

PUSS!