fredag 10 november 2006

Bonjour tristesse


Jag har beställt lite mer tygprylar från olydig (risken finns att jag fortsätter tjata om deras fabulösa grejor)! Ett fint e-mail fick jag av dem, med tips till min kollektivtristess; lyssna på ljudböcker. Ska ladda ner några i helgen.

Var ju på H&M igår förmiddag. Har aldrig sett så mycket överklasskärringar på ett och samma ställe. Otrevliga var de också. En uppmejkad 45-årig häxliknande Lidingökärring sa till mig "du är inte så smart" när hon hade ner klänningen jag bar på så jag släpade den på golvet i några decimeter... Hon var alltså både trevlig OCH tillfreds med sitt äckliga förortsliv!
Jag sökte skydd och pustade ut på herravdelningen där killarna gjorde stämningen lugn och hjälpte varandra att hitta rätt storlek på de eftertraktade plaggen.
En klänning, ett par strumpbyxor och en bh till mig samt ett par kalsonger till Johan blev det iallafall.
På kvällen tittade jag efter auktioner på tradera och blocket, båda hade redan Viktor & Rolf-kläder utlagda till överpris.

Kolla in lush! Årets julprodukter finns nu att köpa. Vad vill du ha i julklapp från lush-tomten? Jag vill ha "The christmas massage bar", "Bob soap", "Eggsnog lipbalm" samt "Snow fairy duschgelé". "Puddy Holly" är min favorit i badet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det som har hänt? Hur kunde du helt plötsligt gå från innehållsprioriterande cooling till ytlig Ebba von Sydow-wannabee?
Varenda inlägg handlar ju om konsumtion, shopping, yta. Otrevlig tendens.

Mart sa...

och innan var du inte heller nöjd. Fatta Tobi, att jag inte är den drömtjej du tror...