söndag 12 november 2006

fars dag, bloggar och indie

Idag är det fars dag. En ganska meningslös dag i almanackan. Skit i det. Uppvakta pappa med hembakat och en kram! Jag lovar att han blir glad!

Min kära vän Elin har skaffat "mobil-foto-blogg". Här kollar du in den! När du ändå är på blogg-kolls-runda, kolla in Karins livsblogg och lushunden vegeterar också. Alla tre är garanterat fria från konsumtionshets! Den fjärde sidan jag rekommenderar är Olas.

Eftersom alla måste äta för att överleva, ät med stil och samvete! Saltå kvarn i Järna utanför Södertälje har många prisvärda produkter som förenklar matlagningen för alla som vill käka nyttigt, billigt och gott! Kolla in och njuuut!

Magic numbers har släppt ett nytt album (Those the brokes) som hyllas minst lika mycket som debuten The magic numbers. När jag i veckan berättade för den 19-åriga tjej som arbetar som köksbiträde på min avdelning att de spelar indie, trodde hon det var "indisk musik". Det som gjorde mig chockad då var inte att hon inte visste vad indie är, utan det som slog mig då var att de som är födda i mitten/slutet av 1980-talet totalt missat indievågen. Det är alltså inte konstigt att de ibland beter sig lite egoistiskt och naivt.

En person som aldrig upplevt Eggstone, the Wannadies eller This Perfect Day på scen måste vara i det närmaste känslokall. Tack mamma och pappa för att ni lät mig födas 1979!

Inga kommentarer: