tisdag 7 november 2006

likmaskar slash körkort

I våras planterade jag en citronkärna.
Den har slagit rot och växt till sig.
Den är ungefär 10 cm hög och alldeles ljusgrön.

När jag vattnade den lilla växten i dag upptäckte jag att det i krukans jord kryllade av pyttesmå vita maskliknande djur.

Nu står citronträdet, jag hade stora förhoppningar om att plantera på balkongen i vår,
i skamvrån,
i kylan,
i karantän,
på balkongen.

Maskarna ska dö. Citronträdet ska segra!

PS Idag är det 6 år sedan jag tog körkort! Minns ni "fyllekörningen" mellan Linköping och Norrköping i Tobis bil?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Nej?

Mart sa...

Det ösregnade, var nattsvart och bilens hastighetsvisare hade gått sönder. han med emaljögat, du o micke drack öl.

Anonym sa...

Jaha, vi drack öl. Då vet du varför jag inte minns.

Anonym sa...

igår var det 1 år sen jag tog körkortet :)

Anonym sa...

hallå hur dum får man bli att man erkänner fyllekörning på nätet?

Mart sa...

hallå, hur dum får man bli att tro något så dumt om mig. Att vara fyllechaffis åt sina vänner är ju inte alls dumt.