söndag 15 november 2009

Pinne i ögat

I går morse vaknade jag ur spritångorna vid sjutiden (efter en underbar kväll med indiskt käk, "Kvarteret Skatan" på Rival, Indianviken på Loch Ness och MITT Kransen med bror, joooosi och J) och upptäcker att jag har ont i vänster öga. Ögat känns torrt och som att jag fått nåt skräp däri.
Jag går upp, tvättar händerna och ser mig i spegeln att något litet vitt (som en kokosflinga ungefär, dock lite tunnare och lite kortare) sitter på iris. Jag försöker droppa på koksaltlösning, sköljer rikligt, men eländet sitter fast.

Beger mig då till Liljeholmens närakut och får där hjälp att plocka ut det lilla vita från ögat av en mycket kompetent och trevlig läkare. Nu behandlas jag med antibiotikadroppar i vänster öga var fjärde timme. Hela dagen i går hade jag värk i ögat, framför allt vid blinkning och stängt ögonlock.

Vad det var som satt sig fast i ögat är oväsentligt. I går kväll när jag gick och la mig borstade jag ur sängen mycket noggrant. I dag känns det mycket bättre.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Att se grandet i sin broders öga men inte bjälken i sitt eget".

Något du tänkt på?....

Mart sa...

Bibliska citat tänker jag aldrig på. Och trots att jag vet vad citatet betyder fattar jag fortfarande inte vad du vill ha ut av det!?

Men så är jag inte bara labil, instabil och missanpassad - jag är inkapabel att använda min hjärna till intelligent tankeverksamhet också.

Anonym sa...

inte bara se det negativa i livet utan plocka fram det positiva. börja att göra en lista på allt positivt som händer dig varje dag istället för en lista med allt negativt. lovar att det blir en bra början för ett roligare liv.

Mart sa...

Skrev jag inte i blogginlägget om min trevliga kväll på Söder/i Kransen?
Skrev jag inte att ögat kändes bättre?
Skrev jag inte att läkaren var mycket duktig på sitt jobb och trevlig? Var inte det positivt vet jag inte hur jag ska göra?
Tror du inte jag försöker?