fredag 20 november 2009

Vaccinsjuk och Per Morberg

I går låg jag däckad med hög feber och otäcka drömmar mellan svettiga lakan. jag gissar på post-grisvaccineringssjuka. I dag är jag nämligen tillbaka till min vanliga november-förkylning igen. fast jag har varit grymt (haha) aktiv hela dagen och hunnit med MASSOR! (Bland annat ett lussekattsbak.)

På eftermiddagen såg jag onaturligt mycket på teve och på kvällen såg jag första halvan (före reklamen) av Per Morbergs matlagningsshow "Vad blir det för mat?". Herr Morberg är en ganska ruskig man, väldigt macho och självgod. I går skulle han laga den ryska rödbetssoppan Borstj och då sa han att den är givetvis väldigt god även som vegetarisk. Så tog han fram en näve korvar och sa sedan att de som inte är vegetarianer är förtappade.

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Fast om jag hade sagt det hade någon arg likätare blivit väldigt sur och spikat upp mig på väggen och sedan plågat mig tills döden skiljer oss åt. (Med anonyma kommentarer på bloggen då förstås.)

1 kommentar:

Maja sa...

http://www.youtube.com/watch?v=62fjKC6_pvM

Vacker låt, vacker video och vacker kille.