lördag 12 juli 2008

Under Water

När jag cyklade hem från arbetet i går regnade det från en ljusgrå himmel.
Jag hade endast bomullsklänning och plast-flipflops på mig och blev blöt. Minst sagt blöt. Vred ur klänningen flera gånger på vägen hem.
Väl hemma tvingades jag byta ALLA kläder.
Om folk hade varit ute hade de fått se någon slags wet-t-shirt-uppvisning på cykel.

Jag gillade gårdagens regn. 19-gradiga täta, men lätta droppar och lukten av blöt asfalt och gräs.
Jag frös inte och älskade det faktum att människor stannade inne i regn. Gatorna var blanka av vatten.

Dock förstördes min inre frid av att en bilist (är det verkligen möjligt att ha så liten kuk/hjärna?) körde jättefort i en väl synlig vattenansamling en meter från cykelbanan där en cyklist kämpade sig hem en fredagseftermiddag.
Jag fick bilsmutsvatten på mig. på hela mig.

Det blev ingen Ljummen-festival. J´s kompis J var här och käkade.
Sedan fick jag migrän. Så jag har sovit mindre än fyra timmar i två nätter i rad nu.

Jag är förbannat trött. Och ska såklart jobba den här helgen som SMHI spår ska bli en solig och ljummen en.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hade bilistens kuk med saken att göra? Var det den han styrde med?

Mart sa...

Om en man försöker "imponera" genom att köra fort genom en vattenansamling så skitigt vatten stänker runt sidorna på bilen måste han ha komplex för något. kanske litenkuk-komplex.

Snabba bilar och andra motorfordon är ju kukförlängare, som bekant. Har mannen nästan ingen penis måste han ju pilla med något, t ex en MC. Den kan han ju köra fort med och köra bimbos på.

Anonym sa...

Nu får du väl ge dig! Precis som du har dina intresse i att läsa, djurens rätt osv så får du väl acceptera att folk kan vara intresserade av tex motorcyklar. Även tjejer! Tagga ned Martina!

Mart sa...

Skillnaden är att läsning ger intellektuell stimulans.

Djurens rättigheter tjänar ALLA på, Inte bara djuren som får bättre liv och slippa bli utnyttjade för att sedan slaktas barbariskt.
Om fler åt vegetariskt eller veganskt skulle flera tusen människor kunna äta sig mätta varje dag och odlingmark skulle användas till grödor för oss människor direkt.

Men en SUV som slukar bensin och där den ensamma föraren har något slags komplex och måste köra över hastighetsbegränsningarna de tre kilometrarna till arbetet och dessutom i stora vattenansamlingar för att det är roligt utan att tänka på de stackars fotgängare/cyklister på trottoaren/cykelbanan som blir nerstänkta av smutsigt vatten kan jag inte förstå.

En MC-förare som tar bort ljuddämpare på sin välputsade MC och kör över 70 km/h inne på stadens gator utan att ta hänsyn till andra trafikanter kan jag inte heller förstå.

För en bilfri innerstad!