onsdag 9 juli 2008

The dog

I november 2005 fick jag ett email från Carro. En länk bifogades. En länk till ett hundmagasin, där fanns även ett test om vilken hundras man är (liknar).
Hon meddelade att hon blev en Bichon frise (ja, du tänker rätt. Bichon Frise är en vit, ullig "tanthund").

När jag gjorde testet då blev jag en Cão de agua Português (Portugisisk vattenhund). I dag gjorde jag testet på nytt och blev då Barbet (Fransk Vattenhund). På Svenska Barbetklubbens hemsida läser jag att Barbet är en tålig, robust, gedigen och självständig hundras. Den är en lydig hund med mycket lust, liv och kraft. Den är även mycket dominant och behöver en sträng uppfostran. Den trivs bäst i vatten (även kallt sådant!) och är perfekt till jakt av vattenfågel. Den Franska vattenhunden är närmast släkt med den Portugisiska Vattenhunden.

Jag har ju inte ens badat än! Och jakt motsätter jag mig starkt emot. Och fryser gör jag alltid.

Vilken hundras är du? Testa dig här. Klicka på "What dog are you?" till höger.

Ika länkar till svt för ett annat hundrastest. Där blev jag Jack Russel.

Inga kommentarer: