onsdag 18 april 2007

väder

När jag drog för gardinerna (egentligen är det ju att dra "oför") imorse var det inte bara eländet bilkö som visades live utanför fönstret utan värre upp: snöblandat regn.

Jag kunde inte riktigt sluta tycka synd om mina stackars frön jag sådde ute på balkongen i måndags. Undrade så hur mina luktärts- och rosenskärafrön mådde.

Nu skiner solen igen.

För en vecka sedan råkade jag nämna att jag i påskhelgen ville säga upp mig för att det var så stressigt med jättesjuka patienter. Igår ville min chef snacka med mig, det visade sig att hon var uppriktigt orolig för mig. (Då kanske jag inte är så dålig som jag ibland tror... Jag har en förmåga att ha lite för höga krav på mig själv och dessutom vara lite väl teatralisk..) Hon berättade även att det för tillfället förekommer en hel del skitsnack på avdelningen.

På hockeyn i lördags var det ganska grabbig stämning då blev jag trött på killar (Man behöver ju inte ta en tjej på tuttarna för att hon bär på 3 plastmuggar med öl trots att man är MoDo-supporter...). Eftersom vi på arbetsplatsen har en hög andel kvinnor är jag således också trött på kärring-skitsnack!

Mest trött är jag dock på vädret...

Inga kommentarer: