måndag 16 april 2007

Östergötland (2)

Rullade in på Stockholm Central med intercity-tåg från Linköping igår kväll ungefär 45 minuter senare än utsatt tid på grund av något fånigt spårfel (precis söder om Norrköping) OCH ett signalfel (precis norr om ovan nämnda stad).

Var förövrigt i Norrköping på "Lokal" och upplevde John Stridh i fredags kväll. De är verkligen tajta. Jättebra, trist bara att publiken var liten och att lokalen var lite tråkig. Efter konserten åkte Henrik H och jag till Linköping. Gick till Överste Mörners och lyssnade på hårdrock (Mörners har förövrigt existerat sedan 1754) och träffade Jimmy W.

Lördag morgon blev jag väckt av underbara Hilma. Hon är verkligen en fantastisk unge. Jag ger mig iväg med mamma och Hilma till Åbacka café inpå Stångån. Satt där och åt glass och njöt i vårsolen.
Strax innan 16 träffade jag brorsan och Jossi vid Stångebromonumentet utanför Cloetta Center. Satt i solen, snackade med en massa folk jag inte träffat på länge och drack några Åbro Sigill. Dock knep MoDo SM-guldet på bortaplan. Det kändes snopet. Men det var verkligen jättegrymt att få uppleva en SM-final i snygga arenan Cloetta Center.

Igår var jag i Grebo och skakade mattor. Hade en fantastiskt skön dag förutom att gullungen brände sig på hett kaffe. Avslutade kvällen och helgen med en egenblandad dry Martini på föräldrarnas balkong. Skål!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trevligt du verkade att ha haft under helgen. Själva har vi spelat golf och njutit av värmen. Trevlig vår på dig (eller är det redan sommar)!! Ha det nu så kul i Danmark också! Hälsningar från Christel

Unknown sa...

Du får såklart låna handduk och lakan här. Så du inte tar med. Ses snart, hurra!