lördag 28 april 2007

hur man hittar folk...

... och att inte veta vad man ska göra av informationen...

Hitta och Eniro kan man söka på gamla klasskompisar, pojkvänner, dokusåpakändisar och bandmedlemmar. Men när jag hittar någon jag söker vet jag inte vad jag ska göra. Ska man skicka ett sms och bara: "hej, vi var ihop i mellanstadiet. Tänkte bara kolla vad du gör. Har du lyckats i livet?". Eller vaddå?


Jag har hittat flera numera väldigt kända svenska artister på hitta. När jag efter ytterligare skivsläpp kollat efter adressen igen finns deras telefonnummer och adresser inte längre kvar där. Just när jag kommit på vad jag ville säga i ett handskrivet kaffefläckat brev (och till och med satt på ett jävla frimärke för 5,50!) finns inte adressen kvar.

Bättre då att skriva det jäkla kladdiga brevet till någon som uppskattar det. Jag ska skriva fler brev! Jag gjorde det när jag var liten och jag tror att jag kanske var lite lyckligare då.

En läkarstuderande vän tipsade mig om att skaffa hemligt telefonnummer eftersom jag arbetar i vården, har ett konstigt namn samt att patienter vill hitta en syndabock till deras sjukdomstillstånd (vågar inte ge sig på doktorn!). Kanske har han rätt?!!

Inga kommentarer: