fredag 6 april 2007

låååångfredag


Sitter hemma utan ägg eller kycklingar. Kanske skulle måla "no egg"-paketet i vackra vattenfärger?

Solen skiner och ger växterna i fönstret mot Årstaviken/Globen energi att fortsätta leva i denhär onda, onda världen.

Köpte lite skivor igår (jo, jag vet att jag är lite gammalmodig som fortfarande köper cds, när det är billigare och bättre för miljön att ladda ner. Men jag tycker om att hålla i ett nysläppt album och bläddra bläddra bläddra i konvolutet, digi-pack är min absoluta favorit!); Lasse Lindh: "Jag tyckte jag var glad", som är sådär lagom lasse-lindh-ig (jag har förövrigt spelat "Twister" med honom - jag vann!), Frida Hyvönen: "Pudel", som verkar jäkligt bra, gamla Edsonsångaren Pelle Carlberg: "In a nutshell", som är lite The Smiths fast svenskare, Logh: "North" som är mer som suveräna debuten efter "vilse i rocken" i förra skivan ("The raging sun") samt Labrador, "100", som jag faktiskt inte lyssnat på ännu (har hört säkert hälften av låtarna innan!).

På väg hem från en hemskt stressig kväll på jobbet i spökbussen igår lyssnade jag på "Det kommer bara leda till nåt ont" en superb duett mellan Säkert! och Laaksos sångare Markus Krunegård som jag har som soundtrack på min myspace-sida för tillfället. Repeat är bra.

Väl hemma drack jag Yogite. Åt Änglamark-skorpor och läste "Ont Blod" av Denise Mina.

(Är det någon som tröttnat på att klicka på alla länkarna än?) hehe.

Varför tillverkar Clarks Originals alla sina skor av djurhudar? Fan, så mycket snyggt. Men skulle jag köpa ett par så skulle jag ha kasst samvete VAREVIGA gång jag hade på mig dem eller när jag såg dem på hallmattan.
Dessa är mina favoriter. (Riktiga Martina-skor! Eller hur!)
Varför var jag tvungen att födas med (och fortsätta vårda) ett så dåligt samvete?

Och så gläds jag åt att agusons singel "Mr Johnsons klagosång" finns ute i landets skivbutiker (finns det några kvar?).


Glad påsk!

3 kommentarer:

Mart sa...

Fan vad säkert!-låten är bra! Markus Krunegårds röst tar mig till högre höjder, kanske beroende på stekta nudlar och Chang-öl!

Lyssnat igenom labrador-skivorna. det är inte något fel på svensk independent-musik iallafall,

fast världen är snedställd, fast rund och de flesta människorna är jävligt egoistiska.

Anonym sa...

Säkert-plattan är svinbra, men jag tycker "Det kommer bara..." är den kanske sämsta låten. Låter Bo Kaspers.
"Ditt kvarter" är min favorit.

Mart sa...

Jag tycker hela plattan är superb. Alla låtar är mina favoriter. Och duetten med Markus och Annika tycker jag inte alls låter som Bo Kaspers.