fredag 9 mars 2007

Ranong

Kom till charmiga staden Ranong vid halv fem-tiden i eftermiddags. Jossi, Micke och jag fick med oss pizza fran Nois restaurang Multikulti, pa Koh Phayam. Om vi ar kassa i magen i natt vet vi varfor. Pizzan ats namligen inte forran for nagon timme sedan...

Micke och den beromda motorcykeln pa Ao Yai, Koh Phayam.

Igar hade jag lektion tre i MC-korning! Det blev en solskenshistoria tillslut. Ett hematom under vanster kna ar resultatet och minnet av korningen! Jag gav mig ivag pa egen hand efter solbad pa lilla stranden Ao Kai Kwai. Till en av ons tre mataffarer for att kopa vatten. jag kom dit, sakert och bekvamt. men nar jag skulle tillbaka till bungalowstallet var det en hund pa vagen som rorde pa sig och jag fick valja pa att 1) kora pa hunden, 2) aka omkull eller 3) kora i diket. Jag valde alternativ nummer 3 och puttrade laaaaaaangsamt ner i diket. En snall thailandare var snabbt och hjalpte mig fa ut motorcykeln ur diket och jag korde fnittrande till Contact bungalows.

Jag har haft ont i magen sedan igar. Jag vet inte om det beror pa elaka bakterier i tarmarna eller smaangest over att aka tillbaka till Sverige och kylan.

Solnedgang i Ranong.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ser väldigt härligt ut! jag är impad av dina mc-historier! räknas det som lektion om man åker själv? Och du tänk på att våren är på väg nu!/Elin

Anonym sa...

Du skulle kört på hundkräket

Anonym sa...

Åh, hærligt! Kallt hær, och jag snart ivæg før andra natten i rad på psykvagt. Lite svårt var det allt.. Puss på dig vænnen.