fredag 16 mars 2007

Bangkok

Sitter matt och matt efter frukost bestaende av ananasjuice, te och megastor bananpannkaka pa ett internetstalle och begrundar gardagen.

Hela resan gick mycket smidigt. jag satt ute pa baten och lyckades varken branna mig eller fa solsting. Nattbussresan mellan Surat Thani och Bangkok gick sa bra som den kunde, men jag maste erkanna att air-con-buss-luft inte ar det roligaste att forsoka sova i. Jag lyssnade pa Laakso pa ipoden och snackade med en supertrevlig engelsk kille som var ute pa en halvarsresa, han hade rest i Thailnad en manad och hade saledes 5 kvar i bland annat Australien, Nya Zeeland, Kambodja och Vietnam. Snacka om att jag var avundsjuk.

Jag bor asdyrt! 118 kronor natten. Dock ingick tval, rena lakan, varmvattensdusch och air-con som jag direkt stangde av. Det basta med hotellet ar att det har pool pa taket. Jag ska kolla in den senare idag. "Maste" shoppa nu.

Och sa maste jag meddela att jag knappt gick och la mig i forrgar. jag drog ut pa det tills myggen borjade ata upp mig.

Mamma behover inte vara orolig mera, jag har traffat en massa trevligt folk har redan. jag ar inte ensam.

Slutligen vill jag tacka Micke och Jossi av hela mitt hjarta for att ni "tagit sa val hand om mig under de 3,5 veckor vi rest ihop. Battre resesallskap finns inte!

Nu ska jag ata frukt, pad thai och majskolvar i ett dygn innan jag tar minibusstaxi till flygplatsen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har Laaksos nya platta här hemma, den släpps 18 april.

Anonym sa...

Välkommen hem Martina!
Hälsningar från Christel

Anonym sa...

När ska vi lyssna på Strip Music med tända ljus och körsbärsvin?

Mart sa...

när det är varmt, gräset är grönt och solen strålar. Men som jag sa dricker jag hellre bubbelvin.